Kategorie: OFF-PROGRAM

Off-programová představení

In the Solitude

  • 3. 4. 2019 / zkušebna Orlí 5. patro 
  • 21.30 - 22. 30-  50 minut

Autoři: Bernard Marie Koltés/ Martin Hodoň

Režie: Martin Hodoň

Hrají: Mark Kristián  Hochman, František Maňák

In the Solitudeje autorskou variací hry B. M. Koltèse. Autorská inscenace reinterpretuje filozofickou hru a snahu pertrakovat přes osobní prismu témata jako odcizení, radost, vztah, kontakt a konformitu.

Inscenace, stejně jako hra sleduje postupně se rozvíjející vztah dvou mužů ve vyhrocené situaci obchodu/ dealu. Koncentrovaný dialog je zredukovaný na logické linky jako touha, smrt, hodnota, láska.

Inscenace detailně sleduje přerod postav Dealera  a Klienta, jejichž vzájemná odlišnost se v závěru stírá a vytváří z nich rovnocenné partnery na dialog, obchod, vztah, …


 This is not your Karenina

  • 4. 4. 2019 / učebna 013 
  • 11.00 - 12.00 -  45 minut

Režie: Daniela Samsonová, Alexandr Minajev

Hraje: Hana Drozdová

„Vlaky, taková konvenčnost...” Obecně oblíbené přivlastňování postav z literárního kánonu končí vždy tím, že se na jejich příběh díváme jako na fakt. Fakt ovlivněný naším soudem. Dopřejme si netradiční soudní proces a rekonstruujme osobní příběh Anny Kareniny pouze na základě otázky ,,Vina nebo nevina?". Není možné postavu představit v celé šíři 917 stran. Balancujeme jen mezi kusými informacemi, jenž nám jsou podávány samotnou obžalovanou. Konvenční *predestinace zde závisí na vašem rozhodnutí. Nezáleží na tom, zda pod vlak opravdu skočí, záleží jen na vašem konečném soudu. (*Predestinace = před destinací = co se stalo před tím, než se vydala na nádraží.)


Life Sentence - The Worst Will Stay

  • 4. 4. 2019 / učebna 013
  • 17.00 - 18.10, 70 minut

Autor projektu, asistent režie: Radka Kulichová

Autor námětu, režie: Marcel Krištofovič

Hrají: Daniela Vacková, Šárka Šildová, Petra Gluchová, Marcel Krištofovič, Radka Kulichová

Divadelní experiment v českém znakovém jazyce představuje monology čtyř žen obviněných z nejzávažnějšího zločinu. Intimní zpověď v cele předběžného zadržení se stává podívanou pro všechny, reality show, ve které o vině a nevině nerozhodují fakta, ale sympatie. Interaktivní koncept, jehož závěr je výsledkem hlasování diváků, vznikl jako spolupráce neslyšících a slyšících umělců. Představení je tlumočeno do českého jazyka.


The Nights of Giulietta

  • 5. 4. 2019 / zkušebna Orlí 6. patro 
  • 18.00 - 19.00 představení,  45 minut

Režie a dramaturgie: Kamila Konývková Kostřicová

Hraje: Lucie Hrochová

Anotace:

"Je to tak dávný vztah, až někdy mám dojem, že tu byl ještě předtím, než jsme se setkali." Federico Fellini

Autorský sólový multimediální projekt inspirovaný Giuliettou Masina, italskou herečkou a manželkou velkého filmového režiséra.


De Profundis

  • 6.4. 2019 / sál DNO
  • 16.00 - 16.30, 30 minut

Hudba: Frederic Rzewski

Interpret: Sára Medková

De Profundis Frederica Rzewského (*1938), je dílem, které zapojením mluveného slova a scénické akce klade na interpreta mimořádné nároky a poskytuje Sáře Medkové možnost uplatnit její interpretační schopnosti a živelnost v plné šíři. De Profundis pro mluvícího klavíristu vzniklo v r. 1992 jako výsledek skladatelova letitého zájmu o dílo Oscara Wilda. Ten napsal De Profundis v roce 1897 ve vězení, kam byl na dva roky uvržen za sexuální obscénnost. Je to vlastně „milostný dopis“ Wildovu milenci, lordu Alfrédu Douglasovi, a zároveň pozoruhodná výpověď umělce, který, vystaven tváří v tvář zoufalé životní situaci, deklaruje svůj umělecký postoj a vztah k umění. Sára Medková dílo provedla na pódiích v Evropě, Číně a USA s paralelně se odvíjejícím videem Lukáše Medka, designér počítačových her.


print Formát pro tisk

TOPlist